OPTIMALIZACE ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY MOTORU

Chiptuning motoru Vám poskytne dostatek výkonu pro bezpečnější předjíždění a dokáže Vám vytvořit usměv na tváři. Posuňte limity svého vozu na maximální avšak stále bezpečný výkon který nebude mit vliv na životnost komponent motoru. Úpravy AUTODYNO jsou vyvíjeny na válcové zkušebně výkonu.

POPTAT ÚPRAVU

OPTIMALIZACE ŘÍDÍCÍ JEDNOTKY PŘEVODOVKY

Převodovka je v jedné symbiozé s motorem a tak je u některých typů převodovek nutné upravit software také.
Mimo jiné lze u převodovek odstranit podtáčení motoru které má negativní vliv na životnost setrvačníku, zrychlit řazení, vypnout nebo upravit režim plachtění pro menší namáhání převodovky a mnoho dalšího.
POPTAT ÚPRAVU

INDIVIDUÁLNÍ ÚPRAVY

Individuální úpravy jsou určeny pro ty kteří chtějí posunout zvýšení výkonu ještě na vyšší level. Pro zvýšení výkonu kde jsou odstraněny restrikce (DPF filtr, katalizátor, apod.) je nutné odstranit diagnostické hlídaní a deaktivovat tyto systémy a tím umožnit zvýšení výkonu nad rámec chiptuningu.
POPTAT ÚPRAVU

CHIPTUNING

V dnešní době je každé auto vybaveno řídící jednotkou motoru (ECU). ECU řídí mimo jiné časování zapalování, vstřikování a u turbomotorů i tlak turbodmychadla.
Data pro toto ovládání jsou uložena jako tabulky v paměti řídící jednotky.
Během ladění se tyto data optimalizují a upravují, například pro získání vyššího plnění turbodmychadla. Následně je třeba odpovídajícím způsobem upravit množství paliva a časování zapalování.
To zvyšuje točivý moment a výkon, aniž by došlo k omezení jízdních vlastností a platných emisních požadavků. Upravené charakteristiky se opět uloží, to lze provést přepsáním dat např. pomocí OBD zásuvky.

Úprava atmosférických motorů.
U atmosferických motorů, tedy bez turbodmychadla nebo kompresorů kde nelze upravovat tlak vzduchu je přínos výkonu ve většině případů malý. Proto obecně kolují informace že upravovat atmosférický motor je zbytečné. Pravdou je, že po úpravě atmosférického motoru je vozidlo o mnoho živější díky posunutí výkonu a kroutícíhoi momentu do nižšího spektra otáček. Je tedy na uvážení klaždého jestli do úpravy atmosférického motoru chce investovat, za nás určitě ano.

AUTODYNO CHIPTUNING:

Všechny úpravy byly vyvinuty na standardních vozech, jsou optimalizovány pro každý vůz a důkladně kontrolovány všechny hodnoty. Máme také možnost programování na zkušební stolici. To je ještě vhodnější, když se v hardwaru auta něco změnilo mechanicky, například jiný výfukový systém, vačkový hřídel, větší vstřikovače nebo větší turbo. Pomocí různých měřicích zařízení v reálném čase se optimalizuje software řídicí jednotky motoru při jízdě na našÍ válcové zkušebně výkonu 4X4. Tím je zajištěno, že motor nemí příliš chudou směs nebo nedetonuje/neklepe, což povede k poškození motoru.
Tím je dosaženo vyšší účinnosti motoru a především vůz jede ještě plynuleji než při běžném chiptuningu.

CENÍK MĚŘENÍ VÝKONU

Ano, chiptuning nebo optimalizace řídících jednotek provádíme v takové míře aby byla spolehlivost a životnost všech komponent zachována. V případě kvalitní úpravy nevzniká žádné zvýšené opotřebení komponent motoru.

Důležité je si uvědomit že cena neurčuje kvalitu provedené úpravy. Úprava za 20 000,- může být stejně kvalitní jako úprava za 6 000,- ,né-li lepší. Někteří chituningové společnosti se snaží vydělávat na jménu své společnosti a také na tom že s čím prémiovějším vozidlem zákaznící přijedou tak také zaplatí více i přes to že úprava je stejně náročná jako u vozidel u kterých stojí úprava třetinu.

Chiptuning tzv. ´´na spotřebu´´ je jen marketingový tah společností aby přitáhli zákazníky.
Kvalitní úprava obsahuje jak zvýšení výkonu tak i snížení spotřeby. Díky posunutí a zvýšení kroutícího momentu není potřeba motor tolik vytáčet a je možné jet na vyšší převodový stupeň a tím udržovat motor v optimálním spektru otáček, i přesto po sešlápnutí plynu máte k dispozici maximální navýšený výkon.

Ano - Je to optimální řešení kdy zákazník vozidlo na nějakou dobu nepotřebuje (doma, v zaměstnání, autoservis)
Bohužel tímto způsobem nelze provádět všechny vozidla, u některých vozidel je nutné dostavit se přímo k nám kde máme veškeré vybavení pro provedení úpravy.
Tuto úpravu nabízíme pouze v Praze a okolí.

Obecně se dá říci, že optimalizací softwaru řídící jednotky motoru získáte 20-70 kW a 50-150 Nm, avšak limity každého vozu jsou individuální, podrobnější informace se dozvíte v katalogu vozidlel. V případě že jste Vaše vozidlo v katalogu nenašli, kontaktujte nás a určitě Vám poskytneme nabídku.

V takovém případě nás kontaktujte a my Vám sdělíme podrobné informace, to že v katalogu Vaše vozidlo není, neznamená že toto vozidlo neumíme upravit.

Z důvodu zvýšení výkonu a kroutícího momentu motoru je u některých převodovek nutné optimalizovat také ji, jedná se hlavně o převodovky DSG použité u koncernu VW AG.

Úprava jednotky trvá 1 - 4 hodiny. Doba úpravy je závislá na požadavcích zákazníka a problematiky konkrétního typu řídící jednotky.

První proces je vyčítání softwaru z vozidla, následně se software upraví, poté se úprava zapíše do řídící jednotky motoru/převodovky a provede se zkušební jízda, popřípadě měření výkonu na válcové zkušebně výkonu. 

ANO - Co už se u jiných společností nedočtete je že během procesu zápisu softwaru může nastat chyba komunikace s řídící jednoutkou či jiný problém, v tu chvíli nastane zablokování jednotky. Toto samozřejmě umíme řešit a umíme jednotku obnovit, je to proces náročný ale sporadicky se toto může stát. Toto je informace kterou zákazníkům sdělujeme a nestavíme tak zákazníka před hotovou věc na místě.

ANO - Vozidlo musí být ve výborném technickém stavu, vozidlo které má poškozeny některé komponenty např. vstřikovače paliva, setrvačník, cívky, apod. nelze se zárukou upravit.