Co je kyslíkový senzor?

Kyslíkový senzor je také známý jako O2 senzor nebo lambda senzor. Je to jedna z nejdůležitějších součástí systému emisí vozidel na benzín, naftu a plyn. Všechna vozidla vyrobená po roce 1980 obsahují kyslíkové (O2) senzory.
Hlavním účelem kyslíkového senzoru je sledovat, kolik nespáleného kyslíku se ukládá ve výfuku, když výfukové plyny opouštějí motor. Kontroluje, zda správně fungují katalyzátory a motor běží co nejlépe. Senzory kyslíku jsou přímo připojeny k ECU vozidla (elektronické řídicí jednotce). Tímto způsobem, pokud jsou hladiny kyslíku příliš nízké nebo příliš vysoké, lambda sondy upozorní počítač a na palubní desce se rozsvítí varovná kontrolka motoru.
Množství a umístění kyslíkových senzorů se může lišit. Moderní vozidla musí mít dvě lambda sondy – před a za katalyzátorem. Motory V6 a V8 mají duální výfuk, takže mají čidla O2 pro každé výfukové potrubí (čtyři čidla).
Předřazená lambda sonda je umístěna na výfukovém potrubí, zatímco zadní čidlo je blíže k tlumiči a katalyzátoru. Hlavní myšlenkou je ECU získat adekvátnější informace a kalibrovat motor pro lepší spotřebu paliva a výkon. 

Co dělá kyslíkový senzor?

Lambda sonda kontroluje a monitoruje, zda směs vzduchu a paliva, kterou motor vozidla pohání, není příliš chudá nebo příliš bohatá. Senzor O2 měří zbytkové množství kyslíku ve výfukových plynech. Když se zahřeje a dosáhne 315 °C, vysílá napěťový signál do řídicí jednotky motoru.
Pokud například není ve směsi dostatek paliva, je napěťový signál nízký. Pokud je paliva příliš mnoho, je napětí vyšší. Poměr vzduch/palivo je něco, co se neustále mění, protože závisí na teplotě motoru, zatížení, době zahřívání, zrychlení atd. Napětí lambda sondy pomáhá počítači vozidla regulovat množství paliva a dosáhnout optimální směsi .

Jak zjistit, zda je lambda sonda vadná?

Nejjistější způsob, jak zjistit, zda lambda sonda vašeho vozidla nefunguje správně, je pomocí čtečky diagnostických kódů. Zde jsou však některé příznaky a indikátory, které vám pomohou všimnout si problému s lambda sondou:

  • Výkon motoru se zhoršuje
  • Je hrubý volnoběh
  • Kolem koncovky výfuku si můžete všimnout černého kouře a karbonu
  • Kontrolka kontroly motoru se rozsvítí kvůli registrovanému poruchovému kódu

Proč potřebujete Lambda OFF ?

Hlavní důvod proč deaktivovat lambda sondu je výměna katalizátoru za sportovní nebo úplné odstranění katalizátoru.
Důvodem je, že kyslíkové senzory se obvykle zanesou sírou, olovem, palivovými přísadami a olejovým popelem a selžou. Když senzory kyslíku selžou, přestanou správně číst výfukové plyny. To může přehřát konvertor daleko nad normální provozní podmínky a vést k roztavení katalyzátoru. 

My, z Effective Tuning, můžeme nabídnout nejlepší službu odstranění/odstranění lambda sondy (smazání lambdy / vypnutí lambdy / odstranění o2). Kyslíkové senzory deaktivujeme přeprogramováním ECU vašeho vozidla. Po demontáži lambda sondy budete moci vadné lambda sondy a katalyzátor vyměnit nebo je v případě potřeby fyzicky odstranit.

CENÍK LAMBDA OFF

Vypnutí lambda OFF od 2.000 Kč