DSG Tuning DQ200, DQ250, DQ380, DQ381, DL382, DQ500, DL501
Většina převodovek DSG bez problémů zvládne více než 400 Nm, aniž by bylo nutné samostatně upravovat software DSG.
Na vyšších stupních ladění se však nevyhneme ani úpravám softwaru DSG.
S těmito úpravami zvládne převodovka DSG vozu ještě větší točivý moment a dokonce může být naprogramována zcela podle vašich přání.
DSG STAGE 1
STAGE 1 zahrnuje zvýšení omezovače točivého momentu v softwaru DSG včetně zvýšení tlaku spojek a rychlosti řazení.
Náklady na tuto úpravu jsou od 5.000,- v případě samostatné úpravy, v případě společné úpravy s motorovou jednotkou je cena 4.000,-
Vypnutí kickdown v manuálním režimu tiptronic
V původním softwaru DSG převodovka DSG aktivuje kickdown, i když byl zvolen manuální režim.
V případě potřeby můžeme odstranit Kickdown v manuálním režimu, v takovém případě převodovka nepodřadí ani při plném sešlápnutí plynouvého pedálu na podlahu (pouze v manuálním režimu).
Vypnutí automatického řazení nahoru při maximálních otáčkách
V originálním softwaru DSG bude převodovka řadit nahoru při omezovači otáček, a to i v manuálním režimu.
Software DSG můžeme upravit tak, aby převodovka v manuálním režimu neřadila nahoru. Převodovka pak bude permanentně udržovat omezovač motoru do doby něž řidič dá příkaz k přezaření (volící pákou nebo pádlama pod volantem).
Zvýšení maximálních otáček (benzínové motory) / snížení maximálních otáček (dieselové motory)
V původním softwaru DSG bude převodovka řadit nahoru při 6800 ot./min.
Na standardní auto fajn, ale u modelů s větším turbem je zajímavé pokračovat na vyšší maximální otáčky.
Otáčky lze libovolně zvýšit (například na 7200 ot./min.).
U moderních motorů TDI řadí převodovka při plném zatížení pouze mezi 4800 a 5000 ot./min.
Zatímco maximální výkon motorů TDI je již při 4000 ot./min.
Snížení maximální rychlosti na všech rychlostních stupních (samozřejmě kromě nejvyššího) je velmi užitečná úprava, která zajistí, že se převodovka zbytečně netáhne. Tato úprava zajišťuje, že motor mnohem lépe zůstane v optimálním rozsahu otáček.
Snížení doby řazení
Převodovka DSG má již sériově velmi krátkou dobu řazení, ale i zde je možná optimalizace, aniž by došlo k ústupkům z jízdního komfortu. Spínací časy se znatelně zkrátí.
Launch Contol
Funkci Launch Control lze upravit, to se může hodit při instalaci většího turba, kde lze libovolně zvýšit otáčky pro nejlepší možný start.
Upravení podtáčení motoru
Často slyšenou stížností na originální software DSG je, že režim D přechází na vyšší rychlostní stupně při velmi malých otáčkách. Režim D (nebo S) můžeme upravit tak, aby převodovka nedovolila podtáčení motoru, čímž je motor ostražitější a zabraňuje namáhání setrvačníku a karbonizaci sacího potrubí vlivem příliš nízkých otáček.
Individuální nastavení řežimu plachtění
V režimu plachtění DSG převodovka vyřazuje rychlost ihned po puštění plynového pedálu a zpět zařadí rychlost jekmile se dotknete brzdového pedálu. Režim plachtení můžeme upravit tak že se nastaví minimální brzdný tlak pro deaktivaci plachtění. V praxi to znaména že při plachtění řidič může kdykoliv brzdit aniž by se deaktivoval režim plachtění a znovuzařazení rychlosti nastane až po určitém tlaku na brzdový pedál nebo pod nastavenou rychlost.