NEVÝHODY - KRÁTKÉ CESTY
Během krátkých cest často nelze proces aktivní regenerace úspěšně dokončit. Studený motor navíc produkuje více emisí sazí a filtr se dříve nasytí. Protože filtr na krátké vzdálenosti nedosáhne teploty, nedochází k pasivní regeneraci a částice sazí se nespalují. Výsledkem je zanesení filtru pevných částic, což způsobí snížení výkonu motoru, palubní počítač zobrazí chybové hlášení a vůz bude muset být odvezen do servisu k opravě. Servis může vyprázdnit filtr pevných částic s nucenou regenerací. Opakovaný nebo pozdní zásah může vést k poškození filtru pevných částic.
CO MŮŽEME DĚLAT S OHLEDEM NA DPF FILTR ?
- Vyprázdníme obal filtru pevných částic vašeho vozu.
- Software upravíme tak, aby byl v managementu motoru vypnutý proces regenerace filtru pevných částic. To znamená, že zcela naprogramujeme funkci filtru pevných částic. To znamená, že kvůli odstraněnému filtru pevných částic nebudou generovány žádné další chybové kódy z řízení motoru.
VÝHODY VYJMUTÍ FILTRU SAZÍ
- Předejdete nákladům na opravy.
- Nižší náklady na údržbu.
- Delší životnost motoru.
- Nižší spotřeba paliva. Při nezměněném stylu jízdy klesá asi 6 až 10 %.
- Více výkonu, protože turbo dokáže vytvořit tlak dříve a poskytuje menší zpětný tlak.
- Delší životnost motoru a turba. (odpor/protitlak)
- Nižší teploty výfukových plynů.
PROČ SE POUŽÍVÁ DPF ?
Filtr pevných částic se používá u dieselových motorů (u benzínových motorů GPF). Jeho účelem je umožnit průchod výfukových plynů a zachytit částice sazí. To je samozřejmě dobré pro životní prostředí, ale má to určitě i nevýhody pro motor.
MÁ MÉ VOZIDLO FILTRU PEVNÝCH ČÁSTIC?
Téměř všechny vznětové motory od roku 2006 jsou vybaveny filtrem pevných částic (DPF).
Vznětové motory od roku 2019
JAK DLOUHO VYDRŽÍ FILTR PEVNÝCH ČÁSTIC?
Filtr pevných částic vydrží v průměru 100 000 km. Časem se filtr zanese natolik, že regenerace již nefunguje. Ucpaný filtr pevných částic vytváří v motoru velký protitlak. Pokud budete pokračovat v jízdě s plným filtrem pevných částic, může dojít k ucpání výfuku se všemi důsledky, které to obnáší. Vyjmutí filtru pevných částic je v tomto případě nejlevnějším řešením. Pouhé odpojení filtru nestačí. V systému řízení motoru se stále vyskytují chyby.